Merchandising
Jesteśmy ekspertem w dziedzinie merchandisingu dla firm z branży FMCG, elektroniki konsumenckiej, AGD i farmacji. Merchandiserzy pracujący z nami pełnią na co dzień rolę ambasadorów produktów naszych klientów, zajmując się budowaniem i utrzymywaniem dobrych relacji z osobami mającymi wpływ na sprzedaż. Pracujemy w większości kanałów dystrybucji – od handlu nowoczesnego, poprzez sklepy tradycyjne, a kończąc na sklepach specjalistycznych.
Zakres zadań Merchandiserów:
-
uzupełnianie zapasów produktów na półkach według zasady FEFO
-
optymalizacja ekspozycji według planogramów klienta i centralnych ustaleń z sieciami
-
budowa ekspozycji promocyjnych (wyspy, końcówki regałów)
-
raportowanie realizacji przez halę centralnych ustaleń promocyjnych
-
dystrybucja i montaż materiałów POS
-
kontrola terminów przydatności do spożycia
-
inwentaryzacje
-
praca w magazynie
Hale znajdujące się pod naszą opieką są regularnie odwiedzane według ustalonego harmonogramu, a praca jest planowana i raportowana przy użyciu zaawansowanych aplikacji mobilnych.
Zadania realizowane przez Merchandiserów są koordynowane i kontrolowane poprzez naszych Terenowych Supervisorów – rozlokowanych we wszystkich istotnych miejscowościach kraju.
W zakres naszych usług wchodzi również Visual Merchandising – praca z witrynami sklepów odzieżowych, banków, aptek i innych punktów – zarówno wolnostojących, jak i zlokalizowanych w galeriach handlowych.
Nasi Merchandiserzy odbywają regularne szkolenia, dzięki którym doskonalą umiejętności identyfikacji najlepszych miejsc ekspozycyjnych w hali oraz tworzenia ekspozycji skutecznie zwiększających widoczność produktów.
Outsourcing zespołów sprzedaży
Zapewniamy szybki dostęp do znakomicie przeszkolonych i znających swoje lokalne rynki Przedstawicieli Handlowych oraz Merchandiserów. Dostosuj skalę i zakres swojej działalności handlowej do bieżących potrzeb biznesowych, zwiększając elastyczność i ograniczając koszty związane z utrzymaniem stałego zespołu sprzedaży.
Nasz dział zajmujący się zespołami sprzedaży, uzgadnia z Klientem strategię dotarcia do punktów sprzedaży i dokładny plan działania, który następnie przekazujemy do realizacji naszym przedstawicielom.
W trakcie wizyt handlowych odwiedzają oni wytypowane sklepy w celu zebrania zamówienia i instalacji materiałów POS.
Outsourcing Przedstawicieli Handlowych pozwala również na prowadzenie fizycznej sprzedaży (ex-car selling) powierzonych nam produktów, łącznie z obrotem gotówką i wystawianiem dokumentów fakturowych w imieniu Klienta, dystrybutora bądź Option1.
Typowy projekt obejmuje od kilku do kilkanastu tysięcy punktów i wymaga zorganizowania przez nas systemu współpracy pomiędzy terenowymi przedstawicielami Klienta, dystrybutorami, magazynami i nami.
Animacje sprzedaży
Dysponujemy doświadczonym zespołem, dzięki któremu końcowy nabywca ma możliwość bezpośredniego kontaktu z promowanym przez nasze Hostessy czy Animatorów produktem.
Organizowane przez nas akcje mają różne formy, które wcześniej rekomendujemy naszym Klientom, biorąc pod uwagę charakterystykę ich produktów oraz grupę docelową.
Zapewniamy:
-
pracę przeszkolonego personelu
-
projektowanie, produkcję i zakup materiałów POS (stroje, standy, sample, naczynia do degustacji)
-
magazynowanie i transport
Każda Hostessa przed rozpoczęciem pracy przechodzi gruntowne szkolenie z zakresu wiedzy o oferowanych produktach.
Animacje często objęte są targetami ilościowymi, dzięki którym klienci mogą być pewni maksymalnego zaangażowania całego zespołu. Dla Animatorów zaś to klarowny wyznacznik oczekiwanego wyniku sprzedaży.
W dodatkowej opcji proponujemy objęcie Animatorów programem coachingowym z Tajemniczym Klientem.
Eventy sprzedażowe
Eventy sprzedażowe to złożone wydarzenia promocyjne skierowane do dużej liczby potencjalnych nabywców przebywających w miejscach sprzedaży, głównie galeriach handlowych. Organizacja takiego projektu różni się znacznie od regularnej akcji promocyjnej w hali wielkopowierzchniowej, wymaga bowiem szeregu daleko idących negocjacji ustaleń z kierownictwem obiektu oraz dokładnego zaplanowania wielorakich szczegółów wykonawczych. Istotne jest również posiadanie dobrych relacji i rozbudowanych kontaktów z osobami odpowiedzialnymi za projekty promocyjne po stronie galerii handlowych.
Kompleksowa oferta zawiera:
-
opracowanie strategii eventu, narracji oraz sposobów dotarcia do grupy docelowej
-
dokładne zaplanowanie, wynegocjowanie miejsc i terminów akcji w galeriach na terenie całego kraju
-
projektowanie, produkcja, zakup lub wynajem wyposażenia (scenografia, stroje, projektory, monitory, nagłośnienie)
-
terminowa logistyka i montaż elementów
-
rekrutacja, szkolenie i nadzór nad pracą personelu (hostessy, montażyści, kucharze, itp.)
-
obszerna dokumentacja z prowadzonych działań (filmy, prezentacje, social media)
Większość prowadzonych przez nas eventów zawiera element sprzedażowy, najczęściej w postaci przekierowania zainteresowanych konsumentów do tych sklepów w galerii, które prowadzą dystrybucję produktów klienta.
Kiedy jest to konieczne prowadzimy również sprzedaż bezpośrednią z wykorzystaniem własnych kas fiskalnych.
Audyt cen i dystrybucji
Korzystając z dobrej znajomości handlu nowoczesnego i tradycyjnego, oferujemy naszym klientom realizację badań audytowych w placówkach sprzedaży.
Audyty te mają charakter ilościowy i dotyczą takich obserwowalnych parametrów handlowych jak:
-
ceny detaliczne wybranych produktów klienta i konkurencji
-
udział w półce i w ekspozycjach dodatkowych
-
braki w dystrybucji (out of stock)
-
obecność uzgodnionych z klientem materiałów POS
Audyt sprzedażowy może zostać zrealizowany na panelu sklepów ustalonym przez klienta bądź też może mieć miejsce na próbie zaproponowanej przez nas punktów handlowych. Panel ustalany jest zawsze z uwzględnieniem najbardziej aktualnych danych dotyczących struktury handlu hurtowego i detalicznego w Polsce.
Dane zbierane są przez zespół przeszkolonych Audytorów i wprowadzane bezpośrednio do systemu raportowego przy użyciu urządzeń mobilnych wyposażonych w skanery. Pracownicy obsługujący audyty stanowią niezależny zespół, a ich wynagrodzenie nie jest w żaden sposób powiązane z wynikiem przeprowadzonego projektu.
Metodologia każdego audytu jest ustalana indywidualnie z klientem. Wynikiem prowadzonego audytu sprzedażowego może być plik surowych danych, bądź też dowolnie rozbudowany raport, w zależności od preferencji klienta.